Philosophy of Mongolian state policy on religious issues
DOI:
https://doi.org/10.5564/spej.v48i39.3672Keywords:
political policy, religious issues, religious philosophy, political philosophy, religious studiesAbstract
The issue of state-religious relations has recently attracted considerable attention. As religious freedom and non-religion become more and more common in society, it is necessary to improve the state's religious policy. Here we will examine how the Mongolian Government has solved the following religious issues. It includes:
- The nature and interaction of the concepts of state policy, religious issues, and philosophical approach;
- How wise men define similarities and differences between state and religion;
- State laws and religious missions, their independence and interdependence;
- Religion is an integral part of society's spiritual life;
- Religion and national consciousness;
- Religion and social morality;
- Religion and civil education;
- State policy on religious issues.
The State regulates social relations through state legislation, requires citizens to comply with state laws, and oversees their implementation, and religion increasingly plays a crucial role in the spiritual life of society, and is increasingly defining the cognitive needs of individuals searching for meanings and truths. It has become an important force for free spiritual choice. In this case, a philosophical policy should be developed and implemented to solve religious problems through multidisciplinary scientific methods. We must try to explain historical principles of the Mongolian government's traditional philosophical approach to religion.
Шашны асуудлаарх монгол төрийн бодлогын гүн ухаан
Хураангуй:
Сүүлийн үед төр, шашны харилцааны асуудал олны анхаарлыг ихээр татах болов. Шашин шүтэх, эс шүтэх эрх чөлөө нийгэмд улам бүр бодьтой бүрэлдэхийн хэрээр шашны асуудалд хандах төрийн бодлогыг боловсронгуй болгох шаардлага тэр хэмжээгээр өссөөр байна. Энд шашны талаарх дараах асуудлыг Монгол төрөөс хэрхэн шийдвэрлэж ирсэн болон шийдвэрлэж байгааг авч үзэх болно. Үүнд:
- “Төрийн бодлого”, “Шашны асуудал”, “Гүн ухааны үүднээс үүднээс авч үзэх хандлага” гэсэн ойлголтуудын мөн чанар, харилцан хамаарал;
- Төр ба шашны адил ба ялгаатай талыг мэргэд хэрхэн тодорхойлж ирсэн тухай;
- Төрийн хууль ба шашны номлол, тэдгээрийн тус тусын бие даасан байдал ба харилцан хамаарал;
- Шашин бол нийгмийн оюун санааны амьдралын салшгүй хэсэг болох нь;
- Шашин ба үндэсний ухамсар;
- Шашин ба нийгмийн ёс суртахуун;
- Шашин ба иргэний боловсрол;
- Шашны асуудалд хандах төрийн бодлогын мөн чанар.
Төр нь нийгмийн харилцааг төрийн хуулиар зохицуулж, иргэддээ төрийн хууль дүрмийг заавал биелүүлэхийг шаарддаг, хэрэгжилтэнд хяналт тавьдаг бол шашин нь нийгмийн хөгжилд улам бүр тодорхойлогч үүрэг гүйцэтгэж байгаа нийгмийн оюун санааны амьдралын салшгүй хэсэг болж, хувь хүмүүсийн амьдралын утга учир, үнэнийг эрэлхийлэх танин мэдэхүйн хэрэгцээ, оюун санааны чөлөөт сонголтыг хангах нэгэн томоохон хүч болж байна. Энэ тохиолдолд шашны асуудлыг олон талт судалгаа шинжилгээнд тулгуурласан шинжлэх ухаанч арга зүйгээр шийдвэрлэх гүн ухааны бодлогыг боловсруулан хэрэгжүүлэх шаардлагатай. Монголын төрөөс шашны талаар явуулж ирсэн зарим уламжлалт гүн ухааны хандлагыг түүхчлэн тайлбарлахыг хичээе.
Түлхүүр үгс: улс төрийн бодлого, үашны асуудал, шашны гүн ухаан, бодлогын гүн ухаан, шашин судлал
Downloads
18
References
Cavalli-Sforza L.L., Feldman M.W. 2003. "The application of molecular genetic approaches to the study of human evolution." Nature genetics 5 (33): 266-275.
ШУА, Түүхийн хүрээлэн. 2004. Монгол улсын түүх. I боть. Улаанбаатар: "Мөнхийн үсэг" ХХК.
—. 2004. Монгол Улсын түүх. Тэргүүн анги. Хүй нэгдлийн байгуулал. I бүлэг. Чулуун зэвсгийн үе. Улаанбаатар .
Харузина B.H. 1906. "Этнографическое обозрение." 3 (4): 68.
Сергей Токарев. 1984. "Символика огня в истории культуры." «Природа» 9.
Дамдинсүрэн Ц. 1959. Монголын уран зохиолын дээж Зуун билиг оршвой. Улаанбаатар: ШУА.
Цэрэнсодном Д. 1993. “Монголын нууц товчооны” эрдэм шинжилгээний орчуулга, тайлбар. Улаанбаатар: Үндэсний хэвлэлийн хороо.
Лхагвасүрэн Г. 2004. Шашны талаарх Монгол төрийн бодлогын уламжлалаас / Шашин шүтэх, эс шүтэх эрх, эрх чөлөө. ред. Гантуяа М. Улаанбаатар.
Солонгод Л.Хурцбаатар. 2019. Хүйс толгойн бичээсийн судлал. Кёльн.
Золотая орда обзор. Vol. Том. 6.
Рашид ад-Дин. 2002. Судрын чуулган. II боть. орч. Сүрэнхорлоо Ц. Улаанбаатар.
Жувейни М. 2006. Дэлхийг байлдан дагуулагчдын түүх. орч. Бадамням М. Улаанбаатар: "Адмон" ХХК.
ШУА, Түүхийн хүрээлэн . 2004. Монгол Улсын түүх. II боть. Улаанбаатар: ШУА, Түүхийн хүрээлэн.
Ata Malik Juvaini. 1997. LXVIII. The History of the World-Conqueror. Translated by Boyle J.A. Manchester: Manchester University Press.
Төгсбаяр Г. 2022. Бөө Г.Төрбаярын сахиусны хүүрнэл. Улаанбаатар.
Агваангунгаасодномдагважалцан. 1630. Сажийн хамба нарын намтар , (Саж дун-раб) (Түвэд хэл дээр).
Далай Ч. 1992. Монголын түүх (1260-1388). Гутгаар дэвтэр. Улаанбаатар: ШУАХ.
Мансан Т. 2004. Монгол үндэстний бүрэн түүх. II дэвтэр. Улаанбаатар.
Тэрбиш Л. 2008. Ойрадын бурхан шашины товч түүх. Улаанбаатар.
Дашбадрах Д. 2012. Дундад зууны үеийн Монголын түүхийн судалгаа. Боть II. Улаанбаатар.
ШУА, Түүхийн хүрээлэ. 2005. Монгол Улсын түүх. Гутгаар боть. Улаанбаатар: ШУА, Түүхийн хүрээлэн.
Будсүрэн Д. 2011. Цогт хун тайжид холбогдох түүхэн баримтын судалгаа. Улаанбаатар.
Базар Барадин. 2002. Жизнь в тангутском Монастыре Лавран. Улан-Үдэ, Бурятии.
Хүрэлбаатар Л. 1996. Огторгуйн цагаан гарьд. Улаанбаатар.
Тү.Өлзий. 2010. Зүүн гарын хаант улсын хаад / "Монгол хаад" цуврал. Хөх хот, ӨМӨЗО.
Чимэг О. 2001. "Төвдийн Буддизм. Богд Зонхавын гэлүгба ёсны сургаалын товчоон." Монголын флософийн түүх (XVII XIX зуун). III дэвтэр, by ФСЭХ ШУА, 105-106. Улаанбаатар: ШУА, ФСЭХ, "Бэмби сан" ХХК.
Позднеев А.М. 2000. Очерки быта Буддийских монастырей т Буддийского духовенства в Монголии. . Translated by орч. Лувсанцэрэн Г. Улан-Удэ. 2000. Х.4-8. Орчуулсан академич Г.Лувсанцэрэн., Бурятии.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Gantuya Magsarjav
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright on any research article in the Studia Philosophiae Et Juris is retained by the author(s).
The authors grant the Studia Philosophiae Et Juris a license to publish the article and identify itself as the original publisher.
Articles in the Studia Philosophiae Et Juris are Open Access articles published under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY.
This license permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.