Public knowledge about political leader in Mongolia
DOI:
https://doi.org/10.5564/spej.v38i1.3579Keywords:
leadership, social change, politics, reform, society, evolutionAbstract
This paper aims to clarify how Mongolian leaders understand and know the word and translate it into scientific information. In general, political leadership is defined as the power of society to make decisions and its influence, participation and implementation. According to J. Blandel and R. Tucker believe that political leadership includes governance and power relations. Researchers found that the concepts of leadership, command and management were not synonymous, that leadership meant influence, and that management meant command and subordination. In this respect, the concept of leadership and management should not be seen separately. Leaders are responsible for attracting the public and influencing their characteristics and abilities. Some groups fight power because they cannot represent the interests of people without power and find their place in society, so it is natural for them to fight for power.
The basic scientific research project of the Department of Political and Legal Studies of the Mongolian Academy of Sciences, Institute of Philosophy, focuses on the role and impact of political leadership on the perception, knowledge and behaviour of citizens. We analyze the quantitative and qualitative methods of social research. According to the survey results, Mongolian politicians have not yet reached a consistent understanding of public opinion and opinions. Further research will look at how different citizens are perceived by leaders, what influences are influenced by them, and how different people are perceived by leaders in other countries.
Монгол Улс дахь улс төрийн хошуучлагчийн талаарх олон нийтийн мэдлэг
Хураангуй:
Монгол Улсад хошуучлал байна уу, хэн хошуучилж байна, аль салбарт хошуучлал илүү байна, хошуучлал хэрхэн өрнөж буй болон хэнийг хошуучлагч гэж харж байна гэдэгт онцгой ач холбогдол өгч “Улс төрийн харилцаанд улс төрийн хошуучлалын гүйцэтгэж буй үүрэг, үр нөлөө” сэдэвт судалгааны үр дүнд үндэслэх юм. Улс төрийн хошуучлал хийгээд хошуучлагч нь маш өргөн цар хүрээтэй, иргэд олон нийтэд үгний утгаас эхлээд ойлгогдоход бэрх юм. Энэ утгаар тус судалгаагаар иргэд олон нийтийн хошуучлалын талаарх төсөөлөл хийгээд ерөнхий дүр төрх, чадваруудын талаар тусган оруулав. Иргэдийн дийлэнх масс нь Монгол улсад улс төрийн хошуучлалын талаарх төсөөлөл, ойлголт иргэд олон нийт хошуучлалын талаарх ерөнхий нэгдмэл ойлголтод хүрээгүй байна. улс төрийн хошуучлалд нас, хүйс, боловсрол, шашин, ажил мэргэжил зэрэг нийгмийн хүчин зүйлд хэрхэн нөлөөлж буйг мөнхүү тусган оруулсан болно.
Судлаачдын үзсэн дээрх үзэл баримтлал, тодорхойлолтоос харахад манлайлах, хошуучлах, удирдах гэсэн ойлголтууд нь нэгэн ижил утгатай ойлголт биш гэдгийг илтгэнэ. Угтаа манлайлна гэдэг нь нөлөө үзүүлнэ гэсэн үг, удирдана гэдэг нь захирах, захирагдах ёс юм. Энэ агуулгаараа манлайлна, удирдана гэсэн ойлголтыг салангид үзэж хэрхэвч болохгүй. Удирдагч хүн гэдэг бол өөрийн ямар нэгэн шинж, чадвараар олон нийтийг өөртөө татаж, басхүү нөлөөлж байдаг. Тодорхой бүлгийн манлайлагчид ч гэсэн эрх мэдэлгүйгээр олон нийтийн ашиг сонирхлыг нэгтгэн илэрхийлж, нийгэмд байр сууриа хэзээ ч олж чадахгүй учраас эрх мэдэл рүү тэмүүлэх нь зүй ёсны хэрэг гэж үзэж болох юм. Иймээс хүн тодорхой хэмжээний эрхтэй байж л манлайлна гэсэн үг. Эрх гэдэг нь нэг хүний зан байдал нөгөө хүний зан байдалд нөлөөлөх чадвар юм. Байгууллагын болон бүлгийн гишүүдэд нөлөөлөх манлайлагчийн чадвар нь бүлэг ба хувь хүмүүс өмнөө тавьсан зорилгодоо хүрэх бүх арга замыг тодорхойлоход тусалдаг.
Түлхүүр үгс: хошуучлал, улс төр, нийгмийн өөрчлөлт, нийгмийн хөгжил, хувьсал, шинэчлэл, нийгэм
Downloads
20
References
Баярсайхан Б. 2011. “Монгол хэлний тайлбар толь.” Хянасан Янжиндолгор А, 684, 1489. Улаанбаатар: "Монсудар" хэвлэлийн Газар.
Ганхуяг Д. 2004. “Хошуучлагчийн улс төрийн имиж, түүнийг бүрдүүлэхүй.” 157. Улаанбаатар: “Бемби сан” хэвлэлийн газар.
Лхагвадорж З. 2015. “Улс төрийн хошуучлалын имиж бүрдүүлэлтийг судлах онол арга зүйн асуудал /Монгол улсын ерөнхийлөгчийн сонгуулиудад нэр дэвшигчдийн жишээн дээр/.” Улаанбаатар. 21.
Наранцэцэг П. 2020. Улс төрийн боловсролын академи. хув. №18, 1997. 03 04. https://academy.edu.mn/2020/03/04/.
Отгонбаяр Н. 2019. Манлайлал ба сэдэлжүүлэлт. 09. 10. https://monleadership.blogspot.com/2019/09/blog-post.html.
Хатанболд О, Баасансүрэн Б, Хишигдаваа А, ба бусад. 2020. “Монгол дахь улс төрийн соёл; уламжлал, орчин үе.” Хянасан Баасансүрэн Б, Хатанболд О, 157. Улаанбаатар : ШУА, Философийн хүрээлэн. Соёмбо принтинг ХХК.
Цэвэл Я. 1966. Хянасан Ред. Х. Лувсанбалдан., 331, 702. Улаанбаатар: Хэл, Зохиолын Хүрээлэн. Улсын Хэвлэлийн Хэрэг Эрхлэх Хороо. Нэвтэрсэн 2024 оны 08 28. «Монгол хэлний тайлбар толь».https://toli.query.mn/static/preface-tsevel.
Чулуунбаатар Г., Хатанболд О., Железняков А.С., Цэцэнбилэг Ц, ба бусад. 2023. “Евроазийн бүс нутаг дахь монгол, Оросын соёл иргэншлийн харилцан үйлчлэл.” ШУА-ийн Философийн хүрээлэн-ээр, хянасан Хатанболд О, Железняков А.С., Чулуунбаатар Г, 252-253. Улаанбаатар: "Соёмбо принтинг" ХХК.
ШУА, ФСЭЗХ. 2013. “Монголын нийгмийн өөрчлөлт.” Хянасан Чулуунбаатар Г., Даш-Ёндон Б, 20. Улаанбаатар: "Бэмби сан" хэвлэлийн газар.
ШУА-ийн хэл зохиолийн хүрээлэн. 2008. “Монгол хэлний дэлгэрэнгүй тайлбар толь бичиг.” 20. Улаанбаатар.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Enkhchimeg Batkhishig
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright on any research article in the Studia Philosophiae Et Juris is retained by the author(s).
The authors grant the Studia Philosophiae Et Juris a license to publish the article and identify itself as the original publisher.
Articles in the Studia Philosophiae Et Juris are Open Access articles published under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY.
This license permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.